hyundai ioniq 6 driving experience 0323 interior 06 jpg

Generacja IONIQ – Hyundai napędza erę zrównoważonej mobilności

hyundai ioniq 6 launch campaign 02 jpg
  • Modele IONIQ wykorzystują zrównoważone materiały w celu zmniejszenia emisji dwutlenku węgla i zużycia wody
  • Hyundai współpracuje z organizacją zajmującą się ochroną środowiska morskiego, Healthy Seas, w celu wspierania gospodarki o obiegu zamkniętym
  • Firma Hyundai Motor Company zobowiązała się do osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2045 roku, we wszystkich swoich operacjach na całym świecie

Zgodnie ze swoją wizją „Postępu dla ludzkości”, firma Hyundai Motor Company chce przyczynić się do osiągnięcia zrównoważonej przyszłości dla społeczeństwa. Jej najważniejszym celem jest osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla we wszystkich swoich globalnych operacjach do 2045 roku. Hyundai ciągle przyspiesza swoje wysiłki na rzecz zapewnienia czystszej mobilności i bardziej zrównoważonej przyszłości dla wszystkich. Mając na uwadze ten ambitny cel, firma podniosła swój roczny cel sprzedaży pojazdów elektrycznych (BEV) do 1,87 miliona sztuk w 2030 roku. W tym celu planuje wprowadzić ponad 15 nowych samochodów BEV do 2030 roku, w tym 11 dla marki Hyundai, i zabezpieczyć siedem procent udziału w globalnym rynku pojazdów elektrycznych do 2030 roku.

Generacja IONIQ

Hyundai ogłosił w sierpniu 2020 roku powołanie nowej marki IONIQ, dedykowanej pojazdom elektrycznym typu BEV, otwierając nowy rozdział jako lider w erze zelektryfikowanej mobilności. Powstanie IONIQ jest odpowiedzią firmy na szybko rosnące zapotrzebowanie rynku i przyspiesza jej plan przewodzenia światowemu rynkowi pojazdów elektrycznych. Reprezentuje również rosnące zaangażowanie Hyundaia w osiągnięcie zrównoważonego rozwoju i innowacji, a także odzwierciedla jego ciągłą transformację jako dostawcy inteligentnych rozwiązań mobilnych.

hyundai ioniq dedicated to evs 04 jpg

Marka IONIQ została stworzona, aby łączyć zmieniającą życie mobilność z wydajnością. Jak dotąd jest kluczowym czynnikiem w misji firmy, polegającej na zdefiniowaniu granic zelektryfikowanej mobilności. Marka zmienia też paradygmat doświadczenia klienta auta elektrycznego, kładąc nacisk na sieć i łączność, aby oferować elektryzujące doświadczenia, będące integralną częścią zrównoważonego stylu życia.

IONIQ 5

W 2021 roku Hyundai wprowadził na rynek IONIQ 5, to w pełni elektryczny średniej wielkości CUV i pierwszy model oparty na wiodącej w branży konstrukcji Electric Global Modular Platform (E-GMP). Dzięki progresywnemu wnętrzu zaprojektowanemu w stylu Smart Living Space (czyli inteligentnej przestrzeni do spędzania czasu) i innowacyjnym funkcjom, takim jak szybkie ładowanie 800 V i Vehicle-to-Load, na nowo definiuje mobilność elektryczną.

Demonstracja odpowiedzialności środowiskowej IONIQ 5 nie kończy się na elektryfikacji. Model oferuje pomost z przyszłością, gdzie mobilność elektryczna jest zaawansowana technologicznie, przyjazna dla środowiska i dopasowana do potrzeb dzisiejszych klientów. Zrównoważony rozwój jest w centrum uwagi marki IONIQ, co można odczuć we wnętrzu modelu IONIQ 5, w jego ekologicznych materiałach i kolorach.

Wiele wewnętrznych elementów  w IONIQ 5 jest wykonanych z przyjaznych dla środowiska materiałów pochodzących ze zrównoważonych źródeł, takich jak plastikowe butelki z recyklingu, używane do przędzy znajdującej się w pokryciach siedzeń i podłokietnikach drzwi. Wykorzystując przędzę, która zawiera do 39 procent materiału pochodzącego z recyklingu, każdy IONIQ 5 zawiera równowartość 32 plastikowych butelek, co pomaga zmniejszyć emisję dwutlenku węgla podczas produkcji tych części o 70 procent.

Tkanina Bio PET, kolejna ekologiczna przędza, jest stosowana w podsufitce, pokryciach siedzeń i podłodze IONIQ 5. Zawiera składniki organiczne, takie jak trzcina cukrowa i kukurydza, dzięki czemu Hyundai może zastąpić część składników na bazie oleju i zmniejszyć emisję dwutlenku węgla przy produkcji tych części o 63 proc. Inne zrównoważone materiały, które ilustrują zaangażowanie Hyundaia w zrównoważony rozwój podczas wyposażania wnętrza IONIQ 5, to przędza Bio-TPO+ i PP. Zawierają one ekstrakty z naturalnej trzciny cukrowej i nawet 22 procent tych przędz stanowi materiał organiczny.

W wyższych wersjach wyposażenia IONIQ 5, Hyundai wykorzystał do 30 procent prawdziwej wełny w tapicerce siedzeń. Do tego użyto około 294 gramów wełny, zmniejszając emisję dwutlenku węgla o kolejnych 80 procent

hyundai ioniq 5 0621 interior 07 jpg

Siedzenia i podłokietniki na drzwiach są pokryte ekologiczną skórą, która jest barwiona ekstraktami roślinnymi z siemienia lnianego. Dzięki zamianie olejów pochodzenia zwierzęcego na 200 gramów oleju lnianego, w każdym pojeździe znacznie zmniejszono zużycie wody w procesie barwienia skóry.

hyundai ioniq 5 0621 details 20 jpg

Dekoracja papierowa, zastosowana w detalach drzwi IONIQ 5 , jest wykonana z polietylenu o wysokiej gęstości (HDPE). Wolny od szkodliwych substancji HDPE w 100% nadaje się do recyklingu i ponownego użycia, a jego struktura jest inspirowana tradycyjnym koreańskim papierem Hanji.

Tapicerka drzwi, przełączniki i elementy kokpitu IONIQ 5 są pomalowane biofarbami, zawierającymi do 13% biopoliolu. Biofarby zawierają biomateriał z oleju kukurydzianego, palmowego i fasolowego oraz ekstrakt garbników z winogron.

Również w wyższym pakiecie wykończenia, maty podłogowe IONIQ 5 są w całości wykonane z ECONYL®, regenerowanej przędzy nylonowej wykonanej z odpadów nylonu 6, w tym sieci rybackich odzyskanych przez partnera Hyundaia, organizację zajmującą się ochroną mórz Healthy Seas.

hyundai generation ioniq sustainable mobility era infographic jpg

IONIQ 6

Wprowadzony na rynek w 2022 roku IONIQ 6 – drugi model w gamie całkowicie elektrycznych pojazdów Hyundai IONIQ – jest aerodynamicznie wyrzeźbiony i w innowacyjny sposób wykorzystuje zrównoważone materiały, aby odzwierciedlić wartości, jakimi kierują się klienci pojazdów elektrycznych. Design zelektryfikowanego Streamlinera zawiera motyw etycznej wyjątkowości, który odzwierciedla skoncentrowane na kliencie zaangażowanie Hyundaia w efektywność energetyczną i odpowiedzialność za środowisko.

hyundai ioniq 6 design unveil mindful cocoon 03 rev jpg

Zgodnie z motywem Ethical Uniqueness IONIQ 6 i zainspirowani dzisiejszymi świadomymi ekologicznie konsumentami, projektanci zastosowali zrównoważone materiały w przemyślanym, przypominającym kokon wnętrzu samochodu. Należą do nich ta sama tkanina bio PET w podsufitce, farba biologiczna pochodząca z olejów roślinnych na drzwiach oraz tkanina PET pochodząca z recyklingu czy ekoskóra na siedzeniach, które można znaleźć w IONIQ 5.

hyundai ioniq 6 driving experience 0323 interior 06 jpg

Na desce rozdzielczej znajduje się również skóra bio TPO, która zawiera 12% materiału bio PET. Natomiast dywaniki podłogowe w IONIQ 6 zawierają do 20 procent nylonu pochodzącego z sieci rybackich uzyskanych z recyklingu.

Zainspirowany prototypowym modelem Hyundai Prophecy EV, IONIQ 6 charakteryzuje się czystymi, prostymi liniami i czysto aerodynamiczną formą, którą projektanci Hyundai opisują jako „emocjonalną wydajność”. Projektanci Hyundaia rozszerzyli zastosowanie ekologicznych materiałów na aerodynamicznie wyrzeźbioną obudowę zelektryfikowanego Streamlinera.

W przypadku samego nadwozia, projektanci wykorzystali bambusową farbę pigmentową z węglem drzewnym, zrównoważoną alternatywę dla pierwotnej farby pigmentowej na bazie elementów pochodnych ropy naftowej. Farba pigmentowa pochodząca z recyklingu zużytych opon jest również nakładana na okładziny IONIQ 6. Dywaniki we wszystkich modelach IONIQ 6 sprzedawanych w Europie są wykonane z ECONYL®.

ECONYL: gospodarka o obiegu zamkniętym w działaniu

Since 2021, Hyundai has partnered with Healthy Seas to combat ocean pollution, nurture sustainable marine ecosystems, and support a circular economy. Through this cooperation, Hyundai shows its commitment to the circular economy by working with Healthy Seas’ founding partner Aquafil, which transforms reclaimed fishing nets and other nylon waste into ECONYL® to make new sustainable products. Hyundai will continue to look for even more opportunities to integrate eco-friendly materials, including ECONYL®, into its models.

Through this collaboration with Healthy Seas, the company will support steps towards providing a cleaner environment for generations to come but will shape sustainable futures for the communities it works with. Working with a network of partners, Healthy Seas ensures the recovered waste is recycled into new materials in a circular economy.

As a company leading the way in clean and future mobility solutions, cleaning up and preventing marine pollution aligns with ‘Hyundai Continue’, a company initiative for a sustainable future through its three core areas: Continue Earth, Continue Mobility, and Continue Hope. Continue Earth represents HMC’s desire to take care of the planet and combat climate change. The technology and advancements from Continue Mobility will democratise mobility and make it safer. Continue Hope aims to educate future generations and support the growth of talented young people.

Podobne wpisy