image from ios 6

Auto z rekordowym przebiegiem

Niezawodny Hyundai i30 z niespotykanym przebiegiem. Jak to możliwe?


Auto z rekordowym przebiegiem, no cóż, obecnie wielu kierowców twierdzi, że nowe samochody po przejechaniu dystansu 100 tys. kilometrów, będą nadawać się już tylko na złom. Nie ma się co dziwić takiej opinii, gdyż wizja używania małolitrażowych, ekonomicznych aut może przysparzać o takie obawy. Jednak nowy, lśniący samochód, który idealnie wpasowuje się w elegancję salonu – zawsze zachęcał i będzie zachęcać do zakupu. Tym bardziej jeśli dowiadujemy się o wyjątkach takich jak ten, który mimo niewielu lat ma za sobą “kawał drogi”.
Auto z rekordowym przebiegiem

Czy niezawodność zawsze kończy się po przejechaniu 200 tys. kilometrów?

Warto wspomnieć o sytuacji związanej z przekroczeniem tzw. bariery 200 tys. kilometrów. Właściciele używanych aut, w większości nie chcą decydować się na auto o przebiegu zbliżonym do 200 tys. km lub na takie, które ledwo przekroczyły ten dystans. Spowodowane jest to w głównej mierze niedbałością właścicieli o swój pojazd, częste zmiany właściciela pojazdu lub nieautoryzowane i nie udokumentowane naprawy. Istnieją jednak perełki, głównie z silnikami diesla.

Auto z rekordowym przebiegiem

Oto one. Przykłady pancernych modeli, znane wszystkim amatorom motoryzacji.

Auta, o których mowa to Mercedesy klasy S z silnikami 2.2 CDI, które w dużej mierze jako taksówki przewiozły prawdopodobnie największą ilość podróżnych, nie licząc czarnych londyńskich taksówek oraz amerykańskich żółtych – Fordów Crown Victoria z mocarnymi i wytrzymałymi silnikami o dużej pojemności. 2.2 CDI to nie jedyny przykład, bo świetnym i chyba najpopularniejszym w tej kategorii silnikiem jest 1.9 TDI montowany, np. w kultowych Skodach Octaviach pierwszej i drugiej generacji oraz w tzw. “januszowozach” lub “passeratti”, czyli VW Passatach 5-generacji. Wisienką na torcie niech będzie VW Multivan i jego brat Transporter, które również zasługują na miano niezniszczalnych. Ich starsze generacje były wyposażone w wytrzymałe lecz słabsze silniki bez turbiny. A dokładniej 1.9 D, których dźwięk na pewno wprawił by w nostalgię większość czytających artykuł. Jednak w tym przypadku mamy na uwadze inny model. Jego wyjątkowość – wbrew pozorom – nie bierze się wyłącznie z faktu marki Hyundai 🙂

blank

Jednym z nielicznych rekordzistów pokonanych kilometrów jest Hyundai i30.

Przebieg prezentowanego modelu i30 to ponad 702 000 km. Nasz bohater na pierwszy rzut oka nie wyróżnia się niczym szczególnym. Biały lakier, podstawowe wyposażenie, można powiedzieć, wręcz zwykłe auto flotowe. Tak też było. Ta i30-stka jeździła we flocie Leasing Polski i codziennie pokonywała kilkaset kilometrów.

Auto z rekordowym przebiegiem

O prezentowanej i30-stce z przebiegiem 702 000 km możemy powiedzieć, że nie wygląda na swój przebieg. Jak widać na zdjęciach, z zewnątrz samochód wciąż prezentuje się dobrze. Oczywiście po przejechaniu tak dużej ilości kilometrów znajdziemy liczne odpryski lakieru, ale warto zaznaczyć, iż auto to od nowości jeździ z tą samą, oryginalną jednostką pod maską. Patrząc na wnętrze auta, wbrew pozorom widzimy, że samochód wciąż zachwyca. Kierownica, deska rozdzielcza, wewnętrzna strona drzwi, nie zdradzają przejechanych kilometrów. Przebieg jednak zdradza fotel kierowcy, który po wymianie dorówna wysokim poziomem utrzymania pozostałym elementom.

blank

blank

Na sukces białej i30-stki z pewnością wpływają dwie rzeczy: silnik i dbałość właściciela. Dopełnieniem tych czynników jest fakt, że prezentowane auto z rekordowym przebiegiem od wyjechania z salonu jako nowy, aż do pokonania 702 000 km serwisował nasz autoryzowany serwis Hyundai znajdujący się w Gdańsku przy ulicy Kartuskiej 381.

>>> Sprawdź nasze samochody używane na portalu Otomoto

 

blank

Zobacz też:

 

Podobne wpisy