hyundai motor way 2023 ceo investor day 01 jpg

Strategia „Hyundai Motor Way” obiera kurs na przyspieszoną elektryfikację i wyznacza cele przyszłej mobilności, podczas CEO Investor Day 2023

hyundai motor way 2023 ceo investor day 04 jpg
  • Firma Hyundai Motor udostępniła średnio- i długoterminowe plany biznesowe i finansowe oparte na strategii „Hyundai Motor Way”
  • Hyundai Motor chce, do 2 milionów sztuk, zwiększyć swój roczny cel sprzedaży pojazdów elektrycznych do 2030 roku
  • Firma przyspieszy proces przeobrażenia w dostawcę inteligentnych rozwiązań mobilnych, inwestując 109,4 bln KRW w ciągu najbliższych 10 lat
    • 35,8 bln KRW w elektryfikację, w tym 9,5 bln KRW w rozwój akumulatorów, a pozostała część sfinansuje rozwój modułowej architektury nowej generacji dla pojazdów elektrycznych oraz zwiększenie mocy produkcyjnych 
       
  • Hyundai Motor przedstawia plan swojej strategii:
    • Zintegrowana architektura modułowa (IMA): opracowanie platformy IMA dedykowanej pojazdom elektrycznym nowej generacji, która zastąpi obecną platformę E-GMP EV
    • Produkcja pojazdów elektrycznych: aby rozszerzyć produkcję pojazdów i zoptymalizować wydajność, nie tylko budując nowe fabryki pojazdów elektrycznych, ale także wykorzystując istniejące zakłady ICE w celu zmniejszenia kosztów i skrócenia czasu
    • Akumulatory: wzmocnienie całego łańcucha wartości baterii, w tym stabilnego zaopatrzenia w materiały do baterii, możliwości projektowych i baterii nowej generacji

    • Przyszłe przedsięwzięcia: dalsza współpraca ze strategicznymi partnerami w celu realizacji planów dotyczących autonomicznej jazdy, oprogramowania, robotyki, zaawansowanej mobilności powietrznej i wodoru
       
  • W oparciu o nowo wprowadzoną strategię, firma będzie pracować nas swoim dziedzictwem i pomyślnym przejściem na elektryfikację

Firma Hyundai Motor Company zorganizowała w Seulu długo wyczekiwane wydarzenie „CEO Investor Day 2023”, prezentując wizjonerskie średnio- i długoterminowe strategie biznesowe oraz plany finansowe. Mając na celu aktywne wykorzystanie swojej wiedzy i dziedzictwa innowacji w pojazdach z silnikami spalinowymi (ICE), firma jest zaangażowana w pomyślne przejście do ery elektryfikacji poprzez nowo wprowadzoną strategię – „Hyundai Motor Way”.

Firma wdroży tę strategię i przyspieszy przeobrażenie się w dostawcę inteligentnych rozwiązań mobilnych, podejmując inwestycję o wartości 109,4 bln KRW w ciągu najbliższych 10 lat. Ponadto, aby zapewnić sobie pozycję lidera w branży przyszłej mobilności, postanowiła skoncentrować się na nowych branżach, takich jak jazda autonomiczna, napęd wodorowy, robotyka i zaawansowana mobilność powietrzna (AAM).

Na tym forum, Jaehoon Chang (prezes i dyrektor generalny), Gang Hyun Seo (wiceprezes wykonawczy, dyrektor finansowy, szef działu finansów i księgowości), Heung-soo Kim (wiceprezes wykonawczy i szef Biura Strategii Globalnej), Chang Hwan Kim (starszy wiceprezes i szef centrum rozwoju akumulatorów), a także inni dyrektorzy, przedstawili plan działania akcjonariuszom, inwestorom i innym interesariuszom.

hyundai motor way 2023 ceo investor day 06 jpg

Hyundai Motor wykorzystuje swoje dziedzictwo w zakresie innowacji i wiedzy gromadzone przez długi czas, jako tradycyjny producent pojazdów, w obliczu zmian sejsmicznych w branży, przy dążeniu do stania się liderem na rynku pojazdów elektrycznych (EV). Firma ogłosiła, że pomyślnie przejdzie na elektryfikację, wydajnie i skutecznie wykorzystując swoje wieloletnie doświadczenie w produkcji i sprzedaży pojazdów.

W szczególności firma zdecydowała się zainicjować strategię „Hyundai Motor Way”, przeznaczając 109,4 bln KRW na inwestycje w następnej dekadzie, w tym 35,8 bln KRW na elektryfikację. Firma dąży do 2 milionów sztuk w rocznej sprzedaży pojazdów elektrycznych już w 2030 roku.

Kluczowe elementy strategii obejmują wprowadzenie nowej generacji modułowej architektury dla pojazdów elektrycznych, wzmocnienie zdolności produkcyjnych pojazdów elektrycznych, możliwości rozwoju akumulatorów i opracowania przyszłych współprac

Wartość kultywowania innowacji skoncentrowanych na człowieku, poprzez dalszy rozwój technologii, to wyjątkowe dziedzictwo, jakie może zapewnić firma o bogatej spuściźnie. Wywodzący się z modelu Pony, IONIQ 5 N – sportowy samochód elektryczny, którego premiera zaplanowana jest na lipiec – będzie kontynuacją trwałego dziedzictwa Hyundai Motor Company

Jaehoon ChangPrezes i Dyrektor generalny

hyundai motor way 2023 ceo investor day 03 jpg

Nowa platforma EV umożliwiająca wydajną i efektywną drogę do dominacji w zakresie elektryfikacji

Prezes i dyrektor generalny Chang przedstawił mapę drogową „Hyundai Motor Way” mającą na celu osiągnięcie sukcesu w erze elektryfikacji, podkreślając zalety firmy jako doświadczonego producenta samochodów i jej proaktywne dążenie do przywództwa w dziedzinie pojazdów elektrycznych.

Chang wyjaśnił, w jaki sposób dedykowana platforma EV drugiej generacji firmy, w ramach nowej zintegrowanej architektury modułowej (IMA), zastąpi w przyszłości platformę modułową Electric-Global Modular Platform (E-GMP). Platforma nowej generacji będzie używana w 13 nowych, elektrycznych modelach marek Hyundai, Kia i Genesis należących do Hyundai Motor Group, do 2030 roku. Dzięki IMA, firma spodziewa się standaryzacji modułów i części między modelami, aby jeszcze bardziej zwiększyć korzyść skali i znacząco zmniejszyć złożoność i koszty rozwoju nowych pojazdów elektrycznych.

System rozwoju pojazdów, wdrożony przez IMA, stanowi znaczny postęp w porównaniu z obecnym systemem, umożliwiając maksymalne obniżenie wydatków, dzięki ekonomii skali. W istniejącym systemie części samochodowe mogą być udostępniane tylko pojazdom korzystającym z tej samej platformy. Jednak dzięki systemowi rozwoju IMA, można wykorzystać ponad 80 wspólnych modułów w różnych segmentach, niezależnie od typu pojazdu, co pozwala na wszechstronne kombinacje. Ten przełom pozwala na większą elastyczność i efektywność procesu opracowywania nowych aut, torując drogę do znacznych oszczędności kosztów.

W przypadku platformy drugiej generacji, zakres rozwoju pojazdu wykracza poza średniej wielkości SUV-y objęte obecnym systemem E-GMP. Obejmuje niemal wszystkie klasy pojazdów, od małych i dużych SUV-ów po pickupy, a także flagowe modele marki Genesis.

W ramach platformy drugiej generacji, Hyundai Motor planuje zastosować szereg rozwiązań bateryjnych, w tym akumulatory nowej generacji NCM i akumulatory LFP. Firma bada również inne formy akumulatorów, aby zwiększyć wszechstronność. Aby jeszcze bardziej zwiększyć zasięg jazdy, Hyundai Motor zamierza wdrożyć najnowocześniejszą technologię, która umożliwia ładowanie i rozładowywanie akumulatorów podczas jazdy z wykorzystaniem niezależnego powerbanku. Ponadto integracja systemu zarządzania baterią opartego na sztucznej inteligencji zapewni monitorowanie i diagnostykę stanu baterii w czasie rzeczywistym, zapewniając zwiększone bezpieczeństwo poprzez zapobieganie niekontrolowanemu wzrostowi temperatury.

Oprócz tych ulepszeń podzespołów, architektury modułowe i platforma nowej generacji umożliwią też kompatybilność oprogramowania w ramach wsparcia strategii pojazdów SDV (pojazdów definiowanych przez software). Celem firmy jest zbudowanie ekosystemu aplikacji poprzez zastosowanie otwartego systemu operacyjnego i integrację sterowników, w tym możliwości autonomicznej jazdy 3. poziomu i wyższych, wysokowydajne półprzewodniki i udoskonalenia aktualizacji OTA (over-the-air)

Innowacja produkcyjna: wzmacnianie zdolności i wydajności produkcji

Rozszerzając produkcję, aby przejść na elektryfikację, Hyundai Motor nie tylko buduje nowe fabryki przeznaczone dla pojazdów elektrycznych, ale także promuje szybką i wydajną strategię reagowania na popyt, wykorzystując istniejące już zakłady produkujące auta spalinowe (ICE).

Udział globalnej produkcji pojazdów elektrycznych ma wzrosnąć z 8 procent w tym roku do 34 procent w 2030 roku. Firma planuje rozszerzyć produkcję w poszczególnych regionach poprzez dwutorowe podejście do konwersji linii w fabrykach ICE i utworzenie nowej, dedykowanej fabryki pojazdów elektrycznych.

Ponieważ popyt na pojazdy z silnikiem spalinowym pozostaje wysoki, firma produkuje obecnie pojazdy elektryczne na mieszanych liniach produkcyjnych, ponieważ jest to bardziej opłacalne niż budowanie większej liczby fabryk dedykowanych pojazdom elektrycznym. Dzięki wykorzystaniu istniejących linii, czas budowy jest znacznie krótszy niż budowa nowych zakładów od podstaw, a przyspieszenie procesu pomoże sprostać zapotrzebowaniu na pojazdy elektryczne.

Obecnie firma produkuje w ten sposób pojazdy elektryczne w swoich fabrykach w USA, Korei Południowej, Czechach i Indiach oraz planuje przebudowę dodatkowych linii zgodnie z zapotrzebowaniem rynku.

Ponadto firma buduje fabryki przeznaczone dla samochodów elektrycznych w regionach, w których przewiduje się znaczny wzrost w przyszłości. Nowe fabryki zostaną wyposażone w nowe technologie „inteligentnej fabryki”, aby zmaksymalizować wydajność produkcji pojazdów elektrycznych.

Pierwsza dedykowana fabryka pojazdów elektrycznych, Hyundai Motor Group Metaplant America (HMGMA) w Georgii, w Stanach Zjednoczonych, jest w trakcie budowy, a docelowa data jej uruchomienia to druga połowa 2024 roku; jej roczna zdolność produkcyjna wynosi 300 000 pojazdów, co pozwoli zaspokoić popyt na auta elektryczne (EV) w Ameryce Północnej. Tymczasem w Korei, fabryka dedykowana pojazdom elektrycznym, która powstaje dzięki inwestycji o wartości około 2 bln KRW, ma rozpocząć masową produkcję w 2025 roku, odpowiadając nie tylko na krajowy popyt na pojazdy elektryczne, ale także na szybko rosnący rynek światowy.

Aby zmaksymalizować wydajność produkcji w tych fabrykach pojazdów elektrycznych, Centrum Innowacji Hyundai Motor Group w Singapurze (HMGICS), które ma zostać uruchomione w tym roku, zostanie wyposażone w technologię „inteligentnej fabryki”. HMGICS zademonstruje różne nowe technologie produkcyjne w celu poprawy jakości, automatyzacji logistyki i zarządzania oraz innych.

Firma zastosuje inteligentną platformę produkcyjną w fabrykach dedykowanych pojazdom elektrycznym. Zakład HMGMA przyjmie ponad 75 procent nowych technologii zademonstrowanych w HMGICS. W porównaniu z fabryką Hyundai Motor w Montgomery, w stanie Alabama (Stany Zjednoczone), firma spodziewa się znacznej poprawy wskaźników automatyzacji logistyki i montażu oraz liczby pojazdów, które można wyprodukować.

Na rynku amerykańskim, który szybko przestawia się na pojazdy elektryczne, Hyundai Motor planuje zwiększyć wskaźnik lokalizacji, zwiększając udział do 75 procent z obecnych 0,7 procent. W Europie będzie również promować elektryfikację zgodnie z warunkami rynkowymi, zwiększając udział do 54 procent z obecnych 7 procent. Firma planuje zwiększyć udział produkcji pojazdów elektrycznych w innych regionach, do 16 procent.

Ponieważ globalny popyt na pojazdy elektryczne rośnie szybciej niż prognozy rynkowe, Hyundai Motor podnosi swój cel sprzedaży na rok 2030, z 1,87 miliona sztuk do 2 milionów sztuk. Firma podniosła również cele sprzedażowe dla głównych regionów i przygotowuje się do elastycznego dostosowania swoich celów sprzedażowych do zapotrzebowania rynku.

Hyundai Motor dąży do osiągnięcia ponad 10-procentowej rentowności pojazdów elektrycznych w 2030 roku, w oparciu o system rozwoju pojazdów elektrycznych wdrożony przez IMA, wysokomarżowy model pochodny, redukcję kosztów dzięki strategii operacyjnej zakładów produkcyjnych oraz generowanie nowych przychodów za pośrednictwem SDV.

Możliwości akumulatorów: Wzmacnianie możliwości rozwoju i pozyskiwania zasobów

Biorąc pod uwagę znaczenie pojazdów elektrycznych dla strategii Hyundai Motor Way, Chang Hwan Kim, starszy wiceprezes i szef Centrum rozwoju akumulatorów, szczegółowo opisał możliwości rozwojowe firmy w celu ciągłego doskonalenia wydajności akumulatorów i wzmacniania konkurencyjności cenowej.

Ze względu na swoją konkurencyjność w zakresie akumulatorów, Hyundai Motor planuje zainwestować 9,5 bln KRW w ciągu najbliższych 10 lat. Celem firmy jest zwiększenie wewnętrznych możliwości rozwoju akumulatorów, dywersyfikacja współpracy zewnętrznej i rozwój akumulatorów nowej generacji.

Hyundai Motor utworzył wyspecjalizowaną organizację zajmującą się rozwojem akumulatorów w swoim centrum badawczo-rozwojowym w Namyang, która koncentruje się na projektowaniu systemów akumulatorów i ogniw, niezawodności, bezpieczeństwa akumulatorów i rozwoju ich wydajności oraz zupełnie nowych akumulatorach nowej generacji. Firma utworzyła dedykowaną organizację dla każdej funkcji wymaganej do rozwoju baterii i szkoli wyspecjalizowany personel. Poprawia również wydajność akumulatorów, opracowuje zaawansowane technologie dla akumulatorów nowej generacji i infrastruktury budowlanej.

Ponadto firma rozwija zewnętrzną współpracę z wyspecjalizowanymi firmami, startupami i uczelniami. Tworzy również spółki joint venture z firmami produkującymi akumulatory, aby zapewnić stabilne dostawy i zoptymalizować wydajność akumulatorów dla swoich pojazdów elektrycznych. Trwają również wspólne badania i inwestycje kapitałowe w startupy w celu przyspieszenia rozwoju akumulatorów nowej generacji.

W przypadku akumulatorów półprzewodnikowych, Hyundai Motor współpracuje z firmami, takimi jak Solid Power, w celu zapewnienia elementów i technologii procesów produkcyjnych oraz współpracuje z SES w celu opracowania akumulatorów litowo-metalowych. Ponadto firma internalizuje technologię elementów akumulatorowych nowej generacji i poszerza pulę ich możliwości.

Hyundai Motor zakończył budowę Battery Joint Research Center na Uniwersytecie Narodowym w Seulu, którego otwarcie planowane jest na lipiec tego roku. Dedykowana placówka badawcza jest wyposażona w sprzęt laboratoryjny o najwyższej specyfikacji, aby poprawić jakość i kompleksowość swoich badań.

Firma wykorzystuje również wewnętrzne i zewnętrzne zasoby do pozyskiwania materiałów, stabilizowania podaży i popytu poprzez recykling surowców, projektowanie ogniw akumulatorowych i plany rozwoju akumulatorów nowej generacji. Koncentruje się na licie i niklu, które są niezbędne do elektryfikacji, oraz na zawieraniu partnerstw w celu zabezpieczenia dostaw tych materiałów. Kontynuuje konsultacje nie tylko z dostawcami tych elementów, ale także z organizacjami krajowymi i zagranicznymi w celu wzmocnienia sektora materiałów do akumulatorów.

Ponadto, aby chronić środowisko i zapewnić sobie dostęp do zrównoważonych surowców w perspektywie średnio- i długoterminowej, Hyundai Motor bezpiecznie odzyskuje akumulatory poprzez współpracę z różnymi spółkami Grupy. Bezpieczna technologia recyklingu w celu ponownego wykorzystania materiałów pochodzących z recyklingu do produkcji baterii umożliwi zrównoważony cykl życia baterii.

Biorąc pod uwagę szczególne cechy modeli aut, firma stale wzmacnia swoje możliwości w zakresie projektowania akumulatorów, aby osiągnąć wysoki poziom wydajności. W rezultacie udało się z powodzeniem wprowadzić na rynek pojazdy elektryczne o konkurencyjnych zasięgach i najszybszych prędkościach ładowania. Natomiast model hybrydowy, który zostanie wypuszczony w tym roku, będzie wyposażony w akumulatory zaprojektowane przez Hyundai Motor we współpracy z SK On.

W przyszłości firma będzie nadal zapewniać najwyższą wydajność i bezpieczeństwo swoich akumulatorów oraz zwiększać konkurencyjność kosztową. Przygotowuje też różne ogniwa akumulatorowe zoptymalizowane dla każdego typu pojazdu z uwzględnieniem rynku i potrzeb klientów. Planuje wprowadzić po raz pierwszy konkurencyjne akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP) o zwiększonej gęstości energii i lepszej wydajności w niskich temperaturach, około 2025 roku. Liczba modeli, które mają być wyposażone w akumulatory LFP, zostanie rozszerzona w pierwszej kolejności na rynki wschodzące.

Hyundai Motor rozwija również swoje możliwości zarządzania bateriami, aby zmaksymalizować wydajność pojazdów elektrycznych, tak aby akumulatory mogły działać z wysoką wydajnością i bezpieczeństwem w optymalnych warunkach. Ponadto firma dodatkowo udoskonaliła proaktywną funkcję diagnostyczną systemu zarządzania akumulatorami, aby zapobiegać problemom z bezpieczeństwem poprzez monitorowanie stanu akumulatorów w czasie rzeczywistym.

Aby uzyskać wysoką gęstość energii i poprawić bezpieczeństwo akumulatorów, firma koncentruje się na rozwoju baterii nowej generacji, w tym akumulatorów litowo-metalowych i akumulatorów półprzewodnikowych, w perspektywie średnio- i długoterminowej. Baterie nowej generacji wymagają opracowania nie tylko materiałów i ogniw baterii, ale także równoległego rozwoju sprzętu i technologii produkcji do ich masowego wytwarzania.

W celu zabezpieczenia technologii we wszystkich obszarach, Hyundai Motor prowadzi wielopłaszczyznową współpracę z wyspecjalizowanymi firmami. Wspomniane wcześniej Hyundai Motor Group-Seoul National University Joint R&D Center prowadzi badania nad akumulatorami nowej generacji. Wzmacnia również wewnętrzne możliwości przyspieszenia rozwoju akumulatorów nowej generacji poprzez budowę centrum badawczego akumulatorów nowej generacji w Uiwang, Gyeonggi-do, którego ukończenie zaplanowano na 2024 rok.

Firma rozważa nawet weryfikację produkcji za pomocą linii pilotażowej na małą skalę. W ten sposób zweryfikuje całą technologię łańcucha wartości, od zabezpieczenia materiałów akumulatorów, projektowania ogniw i ich wytwarzania, po zademonstrowanie produkcji akumulatorów nowej generacji.

Opracowany w ten sposób akumulator nowej generacji będzie wykorzystywany nie tylko w pojazdach elektrycznych, ale także jako źródło zasilania dla przyszłej mobilności, takiej jak AAM i robotyka. Wniesie ogromny wkład w zwiększenie synergii między przyszłymi firmami jako firma zajmująca się mobilnością. Zabezpieczając całą technologię łańcucha wartości akumulatorów, Hyundai Motor wytworzy zoptymalizowane akumulatory do pojazdów, zapewni konkurencyjność kosztową i umocni swoją pozycję lidera w erze pojazdów elektrycznych.

Postępy w autonomicznej jeździe, robotyce i AAM w oparciu o dziedzictwo innowacji

Wraz z przekształceniem Hyundai Motor w dostawcę rozwiązań w zakresie inteligentnej mobilności, Heung-soo Kim, wiceprezes i szef biura strategii globalnej, przedstawił szczegółowe informacje na temat postępów firmy w opracowywaniu przyszłych technologii mobilności, aby zapewnić wszystkim swobodę poruszania się.

Jeśli chodzi o autonomiczną jazdę, pod koniec tego roku w Las Vegas ma zostać uruchomiona bezzałogowa usługa robotaxi oparta na IONIQ 5, prowadzona przez Motional, spółkę joint venture grupy Hyundai Motor i firmy Aptiv. Grupa planuje rozszerzyć usługę na cały świat i uzyskać prowadzenie na rynku autonomicznej jazdy. W tym celu Motional prowadzi usługi pilotażowe z markami Uber i Lyft, dominującymi operatorami w sektorze przejazdów. W szczególności zgodził się współpracować z Uberem w zakresie autonomicznej działalności robotaxi w całych Stanach Zjednoczonych, przez następne 10 lat.

Aby pomyślnie skomercjalizować Motional, Grupa będzie rozwijać nie tylko pojazd, ale także sieć sprzedaży, infrastrukturę i serwis posprzedażowy. Będzie nadal aktywnie angażować się w wymianę siły roboczej i współpracę biznesową z Motional, aby zabezpieczyć wiodącą w branży technologię i przewodzić światowemu rynkowi autonomicznej jazdy.

Hyundai Motor chce również zapewnić klientom nowe doświadczenia związane z mobilnością poprzez rozwój SDV, a więc aut opartych na oprogramowaniu. W tym celu firma aktywnie zwiększa swoje możliwości w zakresie rozwoju oprogramowania, wykorzystując wspieraną przez Hyundai firmę 42dot, jako bazę dla swojego Globalnego Centrum Oprogramowania. Od momentu przejęcia w sierpniu 2022 roku, marka 42dot odgrywa integralną rolę w internalizacji technologii SDV.

42dot rozpocznie opracowywanie własnej platformy oprogramowania o nazwie Titan do 2024 roku i zwaliduje platformę do 2026 roku, aby po 2027 roku zaprezentować autonomiczny pojazd specjalnego wykorzystania (PBV) i od 2028 roku osiągać zyski, zgodnie z etapową mapą projektu.

Dzięki możliwościom oprogramowania 42dot i rozwiązaniom PBV do autonomicznej jazdy, Grupa będzie nadal rozwijać nowe biznesy w oparciu o innowacje w oprogramowaniu w sektorze mobilności i logistyki.

Po przejęciu Boston Dynamics w 2021 roku w celu zapewnienia sobie pozycji lidera w dziedzinie robotyki, Hyundai Motor kontynuuje internalizację podstawowego sprzętu i oprogramowania za pośrednictwem swojego Laboratorium Robotyki. Przemysłowy robot inspekcyjny Spot, inteligentny robot logistyczny Stretch i wielozadaniowy humanoidalny robot Atlas, będą nadal wzmacniać przyszłą konkurencyjność Hyundai Motor.

Ponadto Robotics Lab opracowuje technologię oceny poznawczej, język naturalny, przestrzenne nawigację i ruch oraz zróżnicowaną technologię platformy mobilnej. Łączy usługi, które tworzą nową wartość dla klientów poprzez system zarządzania robotami, wykrywające ruch roboty „ubieralne” MEX, VEX i CEX oraz wielofunkcyjne platformy mobilne MobED i DAL-e.

Przyszły biznes robotyki będzie wykorzystywał istniejące możliwości Grupy w zakresie badań i rozwoju, zakupów, produkcji i sprzedaży, przy czym Boston Dynamics i Robotics Lab będą głównymi graczami w tym rozwijającym się obszarze biznesowym.

Zaawansowana mobilność powietrzna (AAM) będzie kluczową technologią w rozwoju miast przyszłości. Hyundai Motor Group założył Supernal, LLC w Waszyngtonie w 2021 roku i opracowuje pełnowymiarowy model technologiczny w bliskiej, średnio- i długoterminowej perspektywie, planując testy w powietrzu z udziałem pilotów i zabezpieczając infrastrukturę do produkcji płatowców.

Ponadto Hyundai Motor współpracuje z Microsoftem, producentem silników lotniczych Rolls-Royce’em, KT, Hyundai Engineering and Construction, a także innymi koreańskimi i zagranicznymi partnerami z sektora telekomunikacyjnego i budowlanego, aby rozszerzyć działalność na różne powiązane biznesy. Dzięki tym wysiłkom firma spodziewa się przewodzić w budowaniu całego ekosystemu AAM.

hyundai motor way 2023 ceo investor day 07 jpg

Mobilizacja do wykorzystania zielonej energii wodoru

Hyundai Motor Group realizuje wykorzystanie energii wodorowej, ponieważ jest światowym liderem w komercjalizacji pojazdów elektrycznych napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi. W dalszej perspektywie ma na celu zabezpieczenie nowej osi wzrostu poprzez budowę wodorowego ekosystemu energetycznego na poziomie Grupy.

Grupa planuje stworzyć zestaw narzędzi w celu „Mobilizacji energii”, które wykorzysta do produkcji wodoru krążącego w zasobach i produkcji ekologicznej stali w sektorze energetycznym i surowcowym oraz dekarbonizacji źródeł ciepła i energii dla obiektów biznesowych, właśnie za pomocą wodoru. Natomiast w sektorze utylizacji będzie budował mobilność wodorową, ogniwa paliwowe i infrastrukturę towarzyszącą oraz ekologiczne systemy logistyczne wykorzystujące wodór.

Firma planuje osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla za pomocą zestawu narzędzi do „Mobilizacji energii”, z czystym wodorem, w tym biogazem i odpadowym wodorem na bazie tworzyw sztucznych, który zasili zakłady produkcyjne pojazdów elektrycznych oraz całą logistykę, proces wytwarzania energii i otaczającą je infrastrukturę.

Rozszerzając podaż pojazdów napędzanych wodorem, Grupa usprawni również system logistyczny w portach morskich i na lotniskach. Ponadto, wraz z rozwojem technologii wodorowych nowej generacji, systemy ogniw paliwowych będą wykorzystywane do m.in. zasilania centrów danych.

Aby zrealizować tę wizję, Grupa rozszerzy łańcuch wartości wodoru w oparciu o współpracę między podmiotami stowarzyszonymi na światowym rynku wodoru, który ma osiągnąć wartość 126 bln KRW w 2030 roku i 250 bln KRW w 2050 roku.

Grupa planuje też zaprezentować więcej informacji na temat swojej wizji i strategii biznesowej związanej z wodorem na targach CES 2024. Nadal będzie dzielić się z inwestorami statusem innych przyszłych technologii ogłoszonych przez GSO.

Najważniejsze informacje finansowe: Przekształcanie zysków w dywidendy i inwestycje na przyszłość

Dyrektor finansowy Gang Hyun Seo przedstawił raport na temat wyników finansowych i celów Hyundai Motor. W ostatnich latach firma osiągnęła pozytywny cykl zwiększania inwestycji i zwrotu dla akcjonariuszy, napędzany stabilnymi dochodami ze zrównoważonej działalności.

Hyundai planuje zainwestować łącznie 109,4 bln KRW w latach 2023-2032, przy średniej rocznej inwestycji na poziomie około 11 bln KRW. Inwestycja obejmuje 47,4 bln KRW na badania i rozwój, 47,1 bln KRW na CAPEX i 14,9 bln KRW na inwestycje strategiczne.

W latach 2024-25, kiedy inwestycje skupią się na elektryfikacji, roczna inwestycja może wzrosnąć do ponad 12 bln KRW.

Jeśli chodzi o inwestycje w elektryfikację, roczne wydatki wzrosły średnio o 1,4 bln KRW rocznie do 35,8 bln KRW w ciągu następnych 10 lat od ogłoszenia zeszłorocznej inwestycji w elektryfikację łącznie 19,4 bln KRW.

Ponadto firma dąży do osiągnięcia ponad 10-procentowej rentowności pojazdów elektrycznych w 2030 roku, dzięki zwiększonej sprzedaży takich samochodów, nowej zintegrowanej architekturze modułowej, zoptymalizowanej produkcji i innym dochodowym przedsięwzięciom.

Następne trzy lata będą zdominowane przez podział finansowania 50/50 między pojazdy spalinowe (ICE) i przyszłościowe technologie. Od 2026 roku, kiedy wzrost wolumenu pojazdów elektrycznych i stosowanie platform pojazdów elektrycznych nowej generacji będą w pełnym rozkwicie, inwestycje w ICE będą stopniowo spadać. A w fazie trzeciej, kiedy oczekuje się, że suma przychodów z EV i oprogramowania przekroczy przychody z ICE, wydatki na elektryfikację i przyszłą mobilność przewyższą te na samochody spalinowe

Jeśli chodzi o zyski, Hyundai Motor odnotował zysk operacyjny w wysokości 9,8 bln KRW i marżę operacyjną w wysokości 6,9% w 2022 roku, w porównaniu do 2,4 bln KRW zysku operacyjnego i 2,3% marży operacyjnej w 2020 roku procent w I kwartale 2023 r.

Firma dzieli swoje średnio- i długoterminowe zarządzanie kapitałem na trzy fazy, aby zrównoważyć inwestycje i zwrot dla akcjonariuszy, a także dąży do poprawy widoczności swoich przyszłych inwestycji biznesowych, aby zwiększyć zaufanie rynku do kierunku, który obiera.

Zgodnie z tą poprawą rentowności, Hyundai Motor zwiększył dywidendę dla akcjonariuszy w ciągu ostatnich dwóch lat z 3000 KRW w 2020 roku, do 7000 KRW w 2022 roku. Firma zwiększyła również dywidendę z dwóch razy w roku do kwartalnej i ustaliła wskaźnik wypłaty dywidendy na poziomie 25 procent, jako dolną granicę, aby zwiększyć widoczność zwrotu dla akcjonariuszy. Oczekuje również, że będzie w stanie zaproponować nową politykę dywidendową opartą na dalszej poprawie rentowności. Akcje skarbowe będą wycofywane w tempie 1 procenta rocznie, przez następne trzy lata. Firma nadal będzie priorytetowo traktować działania zarządcze, które zwiększają wartość dla akcjonariuszy.

hyundai motor way 2023 ceo investor day 05 jpg

Kryzys szans: Proaktywnie reaguj na potencjalne zagrożenia

Hyundai Motor planuje przekształcić kryzysy w szanse, aktywnie reagując na zagrożenia, na jakie napotyka w procesie promowania swojej przyszłej działalności.

W przypadku swojej działalności w Chinach, Hyundai Motor dąży do zmiany sytuacji poprzez poprawę wizerunku marki i rentowności, dzięki optymalizacji zdolności produkcyjnych i efektywnemu zarządzaniu składami regionalnymi.

Po sprzedaży swojej pierwszej fabryki w Chinach w 2021 roku i zamknięciu piątej fabryki w Chinach w 2022 roku, Hyundai Motor planuje wstrzymać produkcję w kolejnym zakładzie w tym roku. Dwie zawieszone fabryki zostaną sprzedane, a dwie pozostałe będą optymalizować produkcję przy jednoczesnym rozszerzaniu eksportu na rynki wschodzące.

Oferta w Chinach zostanie skrócona z obecnych 13 modeli do ośmiu modeli i skupi się na SUV-ach oraz luksusowych modelach marki Genesis. Firma planuje aktywnie promować sportową markę N, która niedawno ogłosiła wejście na rynek chiński.

Hyundai Motor postanowił aktywnie reagować nie tylko na lokalny biznes w Chinach, ale także na nasilającą się konkurencję rynkową wynikającą z globalnej ekspansji chińskich producentów samochodów. Firma planuje skutecznie przezwyciężyć ryzyko związane z chińskimi konkurentami, którzy wkraczają na światowy rynek, wzmacniając zróżnicowanie pod względem marek, sprzedaży i usług – w obszarach, w których Hyundai Motor ma przewagę.

W przypadku problemów z globalnym łańcuchem dostaw, Hyundai Motor postanowił zareagować, rozszerzając lokalną produkcję pojazdów elektrycznych i lokalizując produkcję części. Aby ustabilizować podaż i popyt na akumulatory, firma promuje ekspansję przedsięwzięć w poszczególnych regionach. Jej indonezyjska spółka joint venture (JV) ma rozpocząć działalność w 2024 roku, a dwie amerykańskie spółki joint venture, ogłoszone w tym roku, rozpoczną działalność w 2025 roku.

Firma rozważa również utworzenie JV w zakresie produkcji akumulatorów w Europie i planuje rozważyć utworzenie nowego JV lub rozszerzenie istniejących JV w regionach o dużym popycie na pojazdy elektryczne. Hyundai Motor Group planuje również stabilnie zapewniać ponad 70 procent zapotrzebowania na akumulatory za pośrednictwem różnych spółek JV zajmujących się akumulatorami, począwszy od 2028 roku

Podobne wpisy