Bezpieczeństwo

bezpieczenstwo1Bezpieczeństwo stanowi dla ISUZU absolutny priorytet. Ciesząc się przestrzenią i nieograniczoną wolnością możesz być pewien, że nad Twoim bezpieczeństwem czuwają zaawansowane systemy. ISUZU D-MAX jest wyposażony w przednie, boczne oraz kurtynowe poduszki powietrzne i wzmocnienia boczne w drzwiach. Ulepszono również strefę zgniotu. Całkiem nowa konstrukcja kabiny, inteligentne pasy bezpieczeństwa oraz system mocowania fotelików dla dzieci ISOFIX podkreślają wszechstronne podejście ISUZU do kwestii zapewnienia bezpieczeństwa pasażerom. Zawsze w pełnej gotowości czuwają: elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC), system kontroli trakcji (TCS) oraz hamulce z układem ABS i asystentem hamowania (BA). Światła do jazdy dziennej oraz zapewniające lepszą widoczność – tylne lampy zespolone z diodami LED – są standardem. W najnowszym ISUZU D-MAX możesz poczuć się naprawdę pewnie – to nasz najbezpieczniejszy samochód.


ELEKTRONICZNA KONTROLA STABILNOŚCI

W zależności od sytuacji, system ESC płynnie wzmacnia siłę nacisku na jednym, dwóch lub nawet trzech hamulcach nowego typu w celu zapewnienia utrzymania pożądanego kierunku jazdy. W określonych sytuacjach układ sygnalizuje także elektronicznemu systemowi sterowania silnikiem konieczność zredukowania mocy, w celu zapewnienia jeszcze większej kontroli nad sterownością pojazdu.

INTELIGENTNE PASY BEZPIECZEŃSTWA

Projektanci ISUZU stworzyli dostosowujące się do sytuacji, inteligentne pasy bezpieczeństwa, które napinają się błyskawicznie, z chwilą aktywacji poduszek powietrznych. Wyposażono je w system, który mierzy nacisk, wywierany przez pas na klatkę piersiową, i wyłącza automat napinający, gdy siła nacisku osiągnie określoną wartość. Pozwala to zmniejszyć obrażenia, jakich może doznać użytkownik w trakcie ciężkiej kolizji.

ŁAMANA KOLUMNA KIEROWNICY I PEDAŁ HAMULCA

Składająca się kolumna kierownicy, nowej konstrukcji, została zaprojektowana z myślą o tym, by w jak największym stopniu ograniczyć możliwość urazów klatki piersiowej, jakie grożą kierowcy w razie silnego zderzenia czołowego.Łamany pedał hamulca, nowego typu, może złożyć się w kierunku podłogi w momencie silnego zderzenia czołowego. Pozwala to uchronić kierowcę przed poważniejszymi urazami nogi, na które jest narażony, jeśli podczas kolizji naciska bardzo mocno na hamulec.

MASKA ABSORBUJĄCA ENERGIĘ ZDERZENIA

Pokrywa silnika, którą zastosowano w najnowszym ISUZU D-MAX, została zaprojektowana tak, by osłabiała siłę uderzenia, w przypadku potrącenia pieszego. Dzięki temu ryzyko odniesienia przez ofiarę poważniejszych obrażeń jest znacznie mniejsze. Konstrukcja ramy maski ogranicza obrażenia poprzez rozproszenie energii uderzenia. Służą temu również wsporniki maski, które budową przypominają kartonowe pudełka.

SYSTEM KONTROLI TRAKCJI

Nowy ISUZU D-MAX wyposażony jest w system kontroli trakcji, który zdecydowanie ułatwia panowanie nad pojazdem. System ten za pośrednictwem czujników monitoruje prędkość, z jaką obracają się tylne koła i zapewnia, aby była ona jednakowa dla obydwu kół.

WIĘKSZE HAMULCE

Wersje 4WD i High Ride najnowszego ISUZU D-MAX mają zainstalowane z przodu większe tarcze hamulcowe. W porównaniu z poprzednim modelem ich średnicę powiększono z 280 mm do 300 mm. W połączeniu z dużym, 10,5-calowym, ciśnieniowym siłownikiem, wspomagającym hamowanie, zapewnia to znacznie większą skuteczność działania hamulców.

DIODOWE LAMPY ZESPOLONE

Bardzo duże korpusy tylnych lamp zespolonych gwarantują, że nowy ISUZU D-MAX będzie doskonale widoczny dla pozostałych uczestników ruchu. W bogatszych wersjach w tylnych lampach zespolonych montuje się lampy diodowe obsługujące światła stop i tylne światła pozycyjne.